Welke retourmogelijkheden heb ik?

Voor het retourneren heb je twee opties: je kunt artikelen retourneren in de winkel (dit is gratis) of ze online retourneren via ons retourportaal. De kosten hiervoor zijn €5,95. Is je pakket bezorgd met de lokale vervoerder? Dan kost dit €30,-. Voor beide geldt een retourtermijn van 30 dagen, maar er zijn uitzonderingen die je kunt vinden onder de retourvoorwaarden.

Hoe meld ik een retour aan?

Wat jammer dat je hebt besloten om je bestelling terug te sturen. Via onderstaande knop kun je gemakkelijk je retour aanmelden. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan telefonisch of per mail contact met ons op. 

Is je bestelling bezorgd met een lokale vervoerder? Dan kun je zelf geen retour aanvragen. Neem in dat geval contact met ons op via de mail. Vermeld daarbij altijd je bestelnummer en geef een voorkeursdag aan voor het ophalen van je pakket. Dit kan van maandag t/m vrijdag. Houd er rekening mee dat retourneren via een lokale vervoerder extra kosten met zich meebrengt van €30,-.

Retour aanmelden

Wat zijn de voorwaarden voor een retour? 

Bij Kampeerhal Roden hebben wij een retourtermijn van 30 dagen op bijna ons hele assortiment. Voor schoenen geldt een retourtermijn van 14 dagen. Let wel, de schoenen mogen niet buiten gedragen zijn. Wil je wandelschoenen terugsturen? Plak de schoenendoos niet dicht, maar verpak deze in een grotere doos. Zo blijft de schoenendoos heel en komt alles in een nette staat bij ons aan. 

Goed om te weten, als een voortent of luifel door de pees is gehaald, kan je het product niet meer retourneren en/of ruilen. Controleer de nieuwe voortent of luifel dus zonder hem door de caravan- of camperrail heen te halen en vouw deze daarna weer netjes op in de originele verpakking. Daarnaast nemen wij geen gebruikte tenten retour. 

Kan ik mijn product in de winkel retourneren?

Binnen 30 dagen kun je je product in de winkel retourneren en/of omruilen. Uitzondering op de regel is schoenen. Hiervoor geldt een retourtermijn van 14 dagen. Heb je online een bestelling geplaatst en wil je deze in de winkel terugbrengen? Dat kan ook, neem dan altijd even je bestelbevestiging mee en onze klantenservice medewerkers helpen je graag verder! Een andere uitzondering is een gebruikte tent, deze nemen wij niet retour. 

Kan ik een product dat buiten de retourtermijn valt retourneren?

In sommige gevallen is het mogelijk om artikelen buiten de retourtermijn te retourneren. Dit hangt alleen wel van een aantal dingen af. Neem hiervoor contact met ons op en we helpen je graag verder.

Wat is de status van mijn retour? 

Je ontvangt een melding wanneer je pakket bij ons retour is. Zodra het pakket bij ons binnen is, streven we ernaar deze binnen 10 werkdagen te behandelen en af te ronden. 

Moet ik mijn product in de originele verpakking terugsturen?

Ja, het product kan alleen in de originele verpakking en binnen 30 dagen geretourneerd worden. Dit geldt zowel voor bestellingen als aankopen in de winkel. 

Onder ‘’Wat zijn de voorwaarden voor een retour?’’ lees je nog andere zaken waar je rekening mee moet houden voor het retourneren.

Kan ik een product terugsturen vanuit mijn vakantieadres? 

Zeker kan dit! Heb je gelijk een ander product nodig? Dan kunnen wij het vervangende artikel ook naar je vakantieadres opsturen, zodat je er tijdens je vakantie gewoon gebruik van kunt maken. 

Mag ik mijn bestelling op kosten van Kampeerhal Roden terugsturen? 

Retourkosten zijn voor jezelf. In het geval dat een artikel foutief door ons is verstuurd of beschadigd/kapot is aangekomen, dan vergoeden wij de retourkosten. In deze beide gevallen vragen we je altijd eerst om een mail te sturen met foto’s en je bestelnummer. 

Repareren jullie mijn product of krijg ik een nieuwe? 

Zowel repareren als het omruilen is beide mogelijk. Dit is afhankelijk van verschillende factoren. Onder andere wat er met het product aan de hand is en wanneer de melding gedaan wordt. Aan de hand hiervan bekijken wij wat de beste oplossing is.

Kunnen jullie mijn retour ophalen van huis?

Nee, standaard pakketten welke met Post NL worden bezorgd kunnen alleen retour via de pakketdienst. Pakketten die met een lokale vervoerder worden verstuurd, worden wel opgehaald. Hoe dit in zijn werk gaat lees je onder ‘’Hoe meld ik een retour aan?’’. 

Hoelang duurt het voordat ik mijn geld terug heb na een retour?

We streven ernaar om binnen 14 werkdagen nadat je retour bij ons binnen is, je retour te behandelen en volledig af te ronden. Ook de terugbetaling valt hieronder. Door de drukte van het seizoen kan het soms iets langer duren dan je van ons gewend bent.

Ik zie Kampeerhal Roden helemaal niet tussen de terugbetalingen staan, hebben jullie het geld al teruggestort?

Dat klopt. Als we het geld hebben teruggestort vind je de terugbetaling onder de afzender van MultiSafepay.